Algemene Voorwaarden

Algemene Voorwaarden Smulkoekjes

Artikel 1 – Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder: 

  1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer; 
  2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht; 
  3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit; 
  4. Dag: kalenderdag; 
  5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden; 
  6. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode; 
  7. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel – waaronder ook begrepen e-mail – dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt; 
  8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand; 
  9. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt; 
  10. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand; 
  11. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen; 

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Smulkoekjes
Le Corbusierstraat 10
5103 NP Dongen
Nederland

E-mailadres: info@smulkoekjes.nl 
KVK nummer: 77418329
BTW nummer: NL003190946B58

Artikel 3 – Toepasselijkheid 

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument. 
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument en/of opdrachtgever beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand of de overeenkomst wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument opdrachtgever zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden. 
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst (op afstand) wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden. 
  4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is. 

Artikel 4 – Het aanbod 

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld. 
  2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet. 
  3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. 

Artikel 5 – De overeenkomst 

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden (waaronder maar niet uitsluitend betaling van het product). 
  2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden. 
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen. 
  4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden. 
  5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen: 
  • het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan; 
  • de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht; 
  • de informatie over garanties en bestaande service na aankoop; 
  • de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand; 
  • de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is; 
  • indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping. onsument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

6.     In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering. 

Artikel 6 – Herroepingsrecht 

Bij producten: 

  1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten. 
  2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of: 
  • als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren. 
  • als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen. 
  • bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen. 

Bij diensten: 

  • De consument kan een overeenkomst voor het leveren van diensten gedurende 14 dagen na aanmelding voor een workshop of binnen 14 dagen na acceptatie van een offerte voor het leveren van een dienst (waaronder kinderfeestjes, privé workshops of de levering van een koekbestelling) zonder opgave van redenen ontbinden, mits de te leveren diensten na bedoelde periode van 14 dagen zal plaatsvinden en er minimaal 7 dagen tussen de ontbinding en de overeengekomen levering van diensten zit. Bij ontbinding van de overeenkomst met betrekking tot een dienst binnen 7 dagen voor levering geldt dat er geen restitutie van het orderbedrag zal plaatsvinden. 
  • De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten. 
  • De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op de aanmelding voor een workshop of het accepteren van een offerte voor het leveren van een dienst. 

Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd 

  1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
  2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1. 
  3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt. 

Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan 

  1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van een email aan info@smulkoekjes.nl voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer. 
  2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken. 
  3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies. 
  4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument. 
  5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen. 
  6. Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de verrichting van de dienst of de levering van gas, water of elektriciteit die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of bepaalde hoeveelheid aanvangt tijdens de bedenktijd, is de consument de ondernemer een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen op het moment van herroeping, vergeleken met de volledige nakoming van de verbintenis. 
  7. De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten of de levering van water, gas of elektriciteit, die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of hoeveelheid, of tot levering van stadsverwarming, indien: 
  • de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij herroeping of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, of; 
  • de consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de uitvoering van de dienst of levering van gas, water, elektriciteit of stadsverwarming tijdens de bedenktijd heeft verzocht. 

8.     De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van niet op een materiële drager geleverde digitale inhoud, indien: 

  • hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd; 
  • hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn toestemming; of 
  • de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen. 

9.     Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden. 

Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping 

  1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging. 
  2. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, exclusief eventuele leveringskosten, door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. 
  3. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument. 

Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht 

De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld: 

  1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen 
  2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen; 
  3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als: 
  4. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en 
  5. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd; 
  6. Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien en anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering; 
  7. Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan is voorzien; 
  8. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn (zoals bijvoorbeeld maar niet uitsluitend custom made koekjes, custom made cookie cutters en / of custom made cookie stencils); 
  9. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben (zoals koekjes op bestelling); 
  10. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken; 
  11. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten; 
  12. Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de ondernemer geen invloed heeft; 
  13. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken; 
  14. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop; 
  15. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als: 
  16. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en 
  17. de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest. 

Artikel 11 – De prijs 

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven. 
  2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld. 
  3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen. 
  4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
  5. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
  6. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat. 
  7. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw, exclusief verzendkosten.

Artikel 12 – Nakoming overeenkomst en garantie 

  1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik. 
  2. De producten van Smulkoekjes worden per bestelling individueel geproduceerd met grote zorgvuldigheid, hierdoor zijn afwijkingen tussen de verschillende individuele producten onvermijdelijk en bieden deze onderlinge verschillen dan ook geen recht op garantie / restitutie.
  3. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst. 

Artikel 13 – Levering en uitvoering 

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten. De producten van Smulkoekjes worden per bestelling individueel geproduceerd met grote zorgvuldigheid. De producten van Smulkoekjes zijn niet vaatwasserbestendig.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt. 
  3. De leveringstermijn zoals aangegeven in het aanbod is een richtlijn voor het verzenden van de producten door de ondernemer en kan niet als garantie ter zake worden opgevat. De ondernemer heeft geen invloed op de snelheid waarmee de postbezorging de goederen bezorgd. 
  4. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding. 
  5. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen. 
  6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van afhalen door de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, eventuele beschadigingen en/of vermissingen ontstaan gedurende het verzendproces zijn voor risico van de consument.
  7. Ondernemer is volledig vrij om afbeeldingen, video’ s e.d. van bestellingen te maken (daarbij de privacy van de consument vanzelfsprekend in acht nemend) en deze te gebruiken in welke vorm van communicatie dan ook (onder andere maar niet uitsluitend op de website en social media kanalen). Hier kan de consument geen enkele rechten aan ontlenen.

Artikel 14 – Betaling 

  1. Voorzover niet anders is overeengekomen dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan alvorens de bestelling in behandeling zal worden genomen. In geval van koekbestellingen geldt dat na het plaatsen van de bestelling er digitaal een factuur zal worden verstuurd met daarin de soort en hoeveelheid bestelde koekjes inclusief het totaalbedrag. De bestelling wordt definitief nadat de factuur volledig is voldaan. De factuur dient in alle gevallen uiterlijk 14 dagen voor de gewenste bezorgdatum voldaan te zijn, bestellingen waarvan de gewenste levering binnen deze termijn van 14 dagen valt dienen direct na ontvangst van de factuur te worden voldaan. 
  2. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst (bijvoorbeeld deelname aan een workshop) geldt dat de betaling hiervoor uiterlijk 7 dagen voor de datum van de workshop (de Dienst) ontvangen moet zijn door de Ondernemer. Wanneer de overeenkomst binnen deze termijn van 7 dagen gesloten wordt dient de factuur direct na ontvangst te worden voldaan. De ondernemer heeft het recht de deelname van een consument aan een workshop te annuleren in geval van niet tijdige betaling.
  3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden. 

Artikel 15 – Annuleringsvoorwaarden 

Wanneer een consument na het plaatsen van een bestelling toch besluit hier vanaf te zien dan gelden daarbij de volgende annuleringsvoorwaarden:

  1. Bij annulering 15 dagen of langer voor de afgesproken verzenddatum – de bestelling kan kosteloos geannuleerd worden.
  2. Bij annulering tussen 8 en 14 dagen voor de afgesproken verzenddatum – de bestelling kan geannuleerd worden waarbij er 50% van het totaalbedrag (exclusief eventuele verzendkosten) betaald dient te worden.
  3. Bij annulering 7 dagen of korter voor de afgesproken verzenddatum – de bestelling kan geannuleerd worden waarbij er 100% van het totaalbedrag (exclusief eventuele verzendkosten) betaald dient te worden.

Artikel 16 – Klachtenregeling 

  1. Indien de Consument een klacht heeft over de Ondernemer of de door de Ondernemer geleverde producten of diensten, kan hij deze kenbaar maken via info@smulkoekjes.nl. 
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer. 
  3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten. 

Artikel 17 – Aansprakelijkheid 

  1. De Ondernemer is niet aansprakelijk voor de kosten, schade en interesten die mochten ontstaan als direct of indirect gevolg van :

a: Overmacht, zoals verder in deze voorwaarden is omschreven;
b: Daden of nalatigheden van de opdrachtgever, zijn ondergeschikten, dan wel andere personen die door of vanwege hem te werk zijn gesteld; 

c: Beschadigingen aan de geleverde zaken ten gevolge van mechanische en chemische dan wel biologische invloeden van buitenaf;
d: Buitengewone luchtvochtigheidcondities in de ruimte waarin de geleverde zaken zijn aangebracht en/of geleverd;
e: Normale slijtage aan de geleverde zaken ten gevolge van dagelijks gebruik;
f: Verkleuring van de geleverde zaken ten gevolge van de inwerking van licht;
g: Enige andere van buiten afkomende oorzaak. 

  • De Ondernemer is slechts aansprakelijk, voor zover zijn verzekering dit dekt, dan wel tot maximaal de factuurwaarde, voor schade aan het werk, hulpstukken materiaal en materieel, alsmede aan het werk en/of eigendommen van de opdrachtgever en/of derden, voor zover ontstaan door grove schuld van de Ondernemer of van hen, die door de Ondernemer te werk zijn gesteld. 
  • De Ondernemer zal in beginsel niet gehouden zijn geleden bedrijf- en/of gevolgschade van een opdrachtgever te vergoeden zulks afhankelijk van de aard van de schuld. 
  • De Ondernemer is nimmer aansprakelijk voor het aanleveren van foutieve adressen en/ of verzenddata door de Consument of een Opdrachtgever. 
  • De Ondernemer is nimmer aansprakelijk voor vertraging en/ of schade die wordt veroorzaakt door toedoen van derde partijen die de verzending van bestellingen verzorgen (zoals bijvoorbeeld maar niet uitsluitend Post NL) 
  • Koekbestellingen worden met de grootste zorg ingepakt en breken daardoor slechts zelden tijdens verzending. Desalniettemin blijven koekjes natuurlijk bijzonder breekbaar en heeft de Ondernemer geen invloed op de behandeling van de pakketten tijdens de verzending. Het verzenden van koekbestellingen is derhalve geheel voor rekening en risico van de opdrachtgever en/ of Consument. Uiteraard kunnen bestellingen afgehaald worden op het adres van de ondernemer of, op verzoek (en tegen een meerprijs), aangetekend verzonden of bezorgd worden.
  • Alle koekjes worden ambachtelijk gebakken en met de hand individueel gedecoreerd. De koekjes kunnen daarom qua kleur en vorm afwijken van elkaar en van de foto’s op bijvoorbeeld onze website en social media kanalen. De Ondernemer kan hiervoor nimmer aansprakelijk worden gesteld. 
  • Bij het vervaardigen van de koekjes maakt de Ondernemer gebruik van o.a. tarwe, gluten, melkeiwit, lactose, cacao, melk, ei, noten en pinda’s. De Ondernemer is nimmer aansprakelijk voor gevolgen die mogelijk uit het consumeren van de koekjes en andere producten van Ondernemer bijvoorbeeld in verband met allergieën kunnen voortvloeien.

Artikel 18 – Overmacht 

Onder overmacht wordt verstaan: Buitengewone omstandigheden, zoals o.a. stormschade en andere natuurrampen, belemmering door derden, belemmering in het vervoer in het algemeen, gehele of gedeeltelijke werkstakingen, oproer, oorlog of oorlogsgevaar zowel hier te lande als in het land van herkomst van de materialen, uitsluitingen, verlies of beschadiging van goederen bij transport naar Ondernemer of de consument, niet of niet tijdige levering van goederen door leveranciers van ondernemer, ex- en importverboden, gehele of gedeeltelijke mobilisatie, belemmerende maatregelen van enige overheid, brand, storingen en ongevallen in het bedrijf of in de middelen van vervoer van ondernemer, dan wel in de middelen van vervoer van derden, het opleggen van heffingen of andere overheidsmaatregelen, die een wijziging in de feitelijke omstandigheden meebrengen, leveren voor ondernemer overmacht op, die de ondernemer ontheffen van haar verplichting tot levering zonder dat de consument enigerlei recht op schade- vergoeding van welke aard of hoe ook genaamd kan doen gelden. 

Artikel 19 – Toepasselijk recht 

  1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. 
  2. Alle geschillen tussen de Ondernemer en de Consument zullen aan de bevoegde rechter in de vestigingsplaats van de Ondernemer worden voorgelegd.